Aviatik Pionierzeit bis 1918Ballonpost Deutschland Ballonpost Österreich (ohne caritative Belege)Ballonpost Schweiz (ohne caritative Belege)Ballonpost EuropaBallonpost ÜberseeFlugpost Deutschland vor 1945Flugpost Deutschland – AnsichtskartenFlugpost Österreich vor 1945Flugpost Europa vor 1945Flugpost Übersee vor 1945ZeppelinpostZeppelinpost: AnsichtskartenZeppelinpost: Briefmarken - BesonderheitenMemorabilien - ZeitgenössischesAnsichtskarten (ohne Luftfahrt)Flugpost DeutschlandFlugpost Deutschland vor 1945DO-X Erst- und SonderflügeFlugpost Deutschland ab 1945Flugpost Deutschland ab 1945 (ohne Lufthansa, DDR, Saar)Lufthansa Erst- und Sonderflüge 1955 - heuteFlugpost DDRFlugpost DDRFlugpost ÖsterreichFlugpost Österreich vor 1945Flugpost Österreich ab 1945Flugpost Schweiz und LiechtensteinFlugpost SchweizFlugpost LiechtensteinFlugpost Europa (nach Ländern A-Z)Flugpost Europa vor 1945Flugpost Europa ab 1945Flugpost Übersee (nach Ländern A-Z)Flugpost Übersee vor 1945Flugpost Übersee ab 1945Sonderteil SCADTAFlugpost SCADTAFlugpost einzelner AirlinesFlugpost einzelner AirlinesFlugpost nach Flugrouten & DestinationenFlugpost nach FlugstreckenBallonpostBallonpost Deutschland Ballonpost caritativ Deutschland (Pestalozzi Kinderdorf Wahlwies)Ballonpost Österreich (ohne caritative Belege)Ballonpost Schweiz (ohne caritative Belege)Ballonpost EuropaBallonpost Gordon-BennettBallonpost Pro Juventute ÖsterreichBallonpost caritativ Österreich - Reguläre Ballonpostflüge 1948 - 2005Ballonpost Pro Juventute Österreich – Mitläufer/Ausländische ZuleitungenBrieftaubenpost - PigeongrammesKatapultpostKatapultpost NordatlantikKatapultpost Nordatlantik - Vertragsstaatenpost/MitläuferKatapultpost Nordatlantik - NachbringeflügeKatapultpost SüdatlantikKatapultpost Südatlantik - VertragsstaatenKatastrophenpost - Crashcover - Recovered MailKatastrophenpost - Crashcovers RaketenpostRaketenpost DeutschlandRaketenpost EuropaRaketenpost ÜberseeSegelflugpostSegelflugpost DeutschlandSegelflugpost EuropaSegelflugpost ÜberseeWeltraumpost - Astrophilatelie - KosmosWeltraumpost EuropaWeltraumpost USAZeppelinpost ab 1919ZeppelinpostZeppelinpost: VertragsstaatenpostZeppelinpost: AnsichtskartenZeppelinpost: Briefmarken - BesonderheitenLuftschiffpostSonderteil: Zeppelin - Memorabilia - LiteraturZeppelinpost: AnsichtskartenZeppelinpost: Briefmarken - BesonderheitenMemorabilien - ZeitgenössischesMotiv - ThematikSammlungen AEROPHILATELIEBallonpost caritativ Deutschland (Pestalozzi Kinderdorf Wahlwies)Flugpost Deutschland ab 1945 (ohne Lufthansa, DDR, Saar)Flugpost Deutschland – AnsichtskartenFlugpost Europa vor 1945Zeppelinpost: AnsichtskartenLiteratur: Aerophilatelie
75. Auktion - LosNr.: 1.246
→ Zu den Details der AuktionKatastrophenpost - Crashcover - Recovered Mail
Katastrophenpost - Crashcovers
Einzelbelege
1955.07.27 EL AL Wien |
1955-07-27: Tsirbanova, Bulgaria. Aircraft: Lockheed Constellation L-149 (4X-AKC) El Al. Route: London, Great Britain – Vienna, Austria – Tel Aviv, Israel. Pilots: Captain Stanley R. Hinks, First Officer Pinhas Ben Porat, Radio Operator, Rafi Goldman & Flight Engineer Sydney Chalmers. The flight took off from Vienna at 02:53 for the last leg of the flight. The flight proceeded normally until over Yugoslavia. The airplane was following airway Amber 10 at FL180. The flight strayed off the airway and the crew misidentified the Skopje NDB, at which point the flight changed the heading to 142 degrees. This Bulgarian airspace, the flight was attacked by two Bulgarian MiG-15 fighter aircraft. The aircraft began a descent and was attacked for a second time at an altitude of 8,000 feet. The airplane was now on fire as it descended for an emergency landing. After approximately five minutes, a third attack took place at an altitude of about 2,000 feet. As a result of this last attack, the aircraft broke up in mid-air. The investigation revealed that the plane fell, burning, east of the village of Tsirbanova, Bulgaria, in the Strimon Valley. All occupants of the plane, fifty one passengers and seven crew members, were killed. The recovered mail bears a three line blue-gray cachet applied in Israel (Translation: This cover was recovered from the El Al airplane that was shot down over Bulgaria on 27.7.1955.) | Flugpostbrief ab Botosani RUMÄNIEN nach Halsa ISRAEL. Kat. F = 350 - 500 $; sehr selten!
270 € (Nachverkauf)
LosNr. 1.246 - Bild Nr. 1
LosNr. 1.246 - Bild Nr. 2
270 € (Nachverkauf)