Aviatik Pionierzeit bis 1918Ballonpost Deutschland Ballonpost Österreich (ohne caritative Belege)Ballonpost Schweiz (ohne caritative Belege)Ballonpost EuropaBallonpost ÜberseeFlugpost Deutschland vor 1945Flugpost Deutschland – AnsichtskartenFlugpost Österreich vor 1945Flugpost Europa vor 1945Flugpost Übersee vor 1945ZeppelinpostZeppelinpost: AnsichtskartenZeppelinpost: Briefmarken - BesonderheitenMemorabilien - ZeitgenössischesAnsichtskarten (ohne Luftfahrt)Flugpost DeutschlandFlugpost Deutschland vor 1945DO-X Erst- und SonderflügeFlugpost Deutschland ab 1945Flugpost Deutschland ab 1945 (ohne Lufthansa, DDR, Saar)Lufthansa Erst- und Sonderflüge 1955 - heuteFlugpost DDRFlugpost DDRFlugpost ÖsterreichFlugpost Österreich vor 1945Flugpost Österreich ab 1945Flugpost Schweiz und LiechtensteinFlugpost SchweizFlugpost LiechtensteinFlugpost Europa (nach Ländern A-Z)Flugpost Europa vor 1945Flugpost Europa ab 1945Flugpost Übersee (nach Ländern A-Z)Flugpost Übersee vor 1945Flugpost Übersee ab 1945Sonderteil SCADTAFlugpost SCADTAFlugpost einzelner AirlinesFlugpost einzelner AirlinesFlugpost nach Flugrouten & DestinationenFlugpost nach FlugstreckenBallonpostBallonpost Deutschland Ballonpost caritativ Deutschland (Pestalozzi Kinderdorf Wahlwies)Ballonpost Österreich (ohne caritative Belege)Ballonpost Schweiz (ohne caritative Belege)Ballonpost EuropaBallonpost Gordon-BennettBallonpost Pro Juventute ÖsterreichBallonpost caritativ Österreich - Reguläre Ballonpostflüge 1948 - 2005Ballonpost Pro Juventute Österreich – Mitläufer/Ausländische ZuleitungenBrieftaubenpost - PigeongrammesKatapultpostKatapultpost NordatlantikKatapultpost Nordatlantik - Vertragsstaatenpost/MitläuferKatapultpost Nordatlantik - NachbringeflügeKatapultpost SüdatlantikKatapultpost Südatlantik - VertragsstaatenKatastrophenpost - Crashcover - Recovered MailKatastrophenpost - Crashcovers RaketenpostRaketenpost DeutschlandRaketenpost EuropaRaketenpost ÜberseeSegelflugpostSegelflugpost DeutschlandSegelflugpost EuropaSegelflugpost ÜberseeWeltraumpost - Astrophilatelie - KosmosWeltraumpost EuropaWeltraumpost USAZeppelinpost ab 1919ZeppelinpostZeppelinpost: VertragsstaatenpostZeppelinpost: AnsichtskartenZeppelinpost: Briefmarken - BesonderheitenLuftschiffpostSonderteil: Zeppelin - Memorabilia - LiteraturZeppelinpost: AnsichtskartenZeppelinpost: Briefmarken - BesonderheitenMemorabilien - ZeitgenössischesMotiv - ThematikSammlungen AEROPHILATELIEBallonpost caritativ Deutschland (Pestalozzi Kinderdorf Wahlwies)Flugpost Deutschland ab 1945 (ohne Lufthansa, DDR, Saar)Flugpost Deutschland – AnsichtskartenFlugpost Europa vor 1945Zeppelinpost: AnsichtskartenLiteratur: Aerophilatelie
75. Auktion - LosNr.: 1.236
→ Zu den Details der AuktionKatastrophenpost - Crashcover - Recovered Mail
Katastrophenpost - Crashcovers
Einzelbelege
1944.11.29 LUFTHANSA St. Gallen > Stockholm
1944-11-29: Falsterbo, Sweden. Aircraft: Focke Wulf FW200 Condor “Friesland” (D-ARHW) LUFTHANSA. Route: Berlin, Germany – Stockholm, Sweden. Pilots: Paul Gutschmidt, pilot, Ernst Breitenbach, pilot, Fritz Brauner, radio operator & Wolfgang Lenz, radio operator. The flight was on its normal route from Berlin to Stockholm, which took it via the southwestern tip of Sweden south of Malmo. When over Falsterbo, the aircraft was mistaken as an enemy aircraft by a German military patrol boat and was shot down. The aircraft fell into a mine field, so the cause has never been determined. The mariners evidently thought that they were being attacked by an enemy plane. German patrol boats were operating in the Baltic, with the Danish island of Zealand to the west and Germany to the south. The captain of the ship, even after the war, denied that his ship had shot the plane down. The direct route from Berlin to Stockholm, would have taken the flight along the east coast of Sweden. It is assumed that the Swedes would not allow it to fly the shorter route up their east coast with its naval bases, for security reasons. According to the Lufthansa accident report, the flight was carrying 627 kilos of mail.Most of the known covers are from Switzerland. Special labels and cachets wereapplied on the recovered mail. | Aug. Giger & Co. St. Gallen: Firmen-Flugpostbrief St. Gallen > Stockholm mit entsprechendem Klebezettel und OKW-Zensur rückseitig. SLH UF B 20.a. = 400 CHF.
225 € (Nachverkauf)
LosNr. 1.236 - Bild Nr. 1
LosNr. 1.236 - Bild Nr. 2
225 € (Nachverkauf)